Färgfärgfärg.

Jag tog tag i saken tidigare och färgade min bisarra utväxt. Nu ska jag boka en klipp och slingtid i slutet av maj så jag får lite ljusare hår innan vi åker. Tråkigt att vara såhär mörk på sommaren. Vi började se Du är vad du äter sen tyckte jag att en promenad skulle sitta fint, så nu är vi nyss hemkomna från elljusspåret häruppe i Korsta. Nu ska jag duscha och dricka te framför filmen som vi har försökt sett klart i flera dagar.

Kameratömning:



Jag och fina Lina







Ah.

En snabb promenad på lunchen är bra för både fläsket och min fruktansvärda träningsvärk. Nu är det jobb till 17 sen ska jag hem och tvätta. Och tvinga lilla lammet ut i elljusspåret för en joggingtur.

God morgon.



Frukosten är intagen och nu är det jobb.


The brave one.

Nu sitter jag och lammet med en supergod kycklingsallad framför the stranger inside. Jag och BB såg ju den på bio men jag tyckte den var så bra så den lilla åkte iväg och hyrde den. Jag har sån fruktansvärd träningsvärk att det känns som att jag har blivit misshandlad. Detta bådar inte gott inför beach 09. Tur man är ute i sån fruktansvärt god tid... Jag har liksom 46 dagar på mig att gå ner helst 10 kilo. Good luck chuck.

Tandläkaren.

Det gick alldeles strålande hos tandläkaren, inga hål och ingen tandsten. Men min fejktand har tappat en bit och är lite besvärlig så den ska han titta på igen och putsa några av mina lagningar. Så jag klarade mig det här året också. Jag ska nog ringa och informera min pappa om att jag inte alls har tandlossning och inga fickor heller. Men min största rädsla är fortfarande att tappa en framtand. Fy fan tänk och göra det om man är utomlands. Jag som är så sjukt rädd att tandsköterskan (ulla-bella, världens snällaste) ibland måste hålla mig i handen och torka bort mina tårar när jag är som mest upprörd. Aaaah. jag får ångest. Ska genast sluta tänka på tandlossning.

dag 2.

Dag 2 utan socker.



Behöver jag säga att lammet har det en aning kämpigt med mitt humör?

Snart sol, sprit och skvaller.

47 dagar kvar till Turk.


Måndag.

Klockan 10 masade vi oss upp och tog oss till Sidsjön när vi tänkte springa ett varv HAHAHAHAHAHAHAHA. Jag orkade springa cirka 20 meter innan jag såg stjärnor. Men det var välbehövligt eftersom jag upptäckte vad som verkade vara en cellulit på mitt lår. Det känns inte helt okej. Den här veckan är socker strängt förbjudet och jag måste bli smalsmalsmal innan vi åker.

Lammet och hans följeslagare bokade en resa igår. Till Turkiet. Till Alanya. Den 10 juni, alltså har han 3 dagar på sig att göra förbjudna saker innan Stalin Jr kommer ner och håller ett vakande öga på honom. Nyheten mottogs inte speciellt varmt av Dancing queen men jag tror hon kommer över det!

Imorgon ska jag till tandplågaren. Jag har noterat ett hål i min visdomstand. OCH den kommer han säga att jag måste dra. Han kan dra. Nej, men han är faktiskt snäll min tandis. Snällkjell brukar jag kalla honom.

Ika i rutan.



Men guuuuuuuuuuuuuud, minns ni?

Anyhow.

Nu har jag nyss släpat mig ur duschen och nu ner i sängen framför Criminal Minds. Och:




Häggblomsgener.








Och ja, pappas bild är facewarpad. Det var ett ljushuvud som frågade om han såg ut så. Jag sa ja.



PS. På grund av att jag är rädd om mitt liv så är inte bilden på mig och syrran större än såhär. Hon kan karate. Men hon kan inte posa som jag, det synd tydligt på bilden!


Billigt.

Nog för att jag visste att du var lite av en psykopat men att låtsas vara två olika personer trodde jag tom var för lågt för att vara dig...

Kasta inte sten i glashus.

Pia.

Min syster är inte som Stalin, hon är asbra. Jag tänkte lista några saker hon kan;

1. Köra bil
2. Föda barn
3. Tjata på mig tills jag gör som hon säger (i övrigt är jag så envis att jag hellre kräks än gör något jag inte vill)
4. Proppa i mig så mycket sprit att jag intar Amy Winehouse-skepnad. Bildbevis på detta kommer EJ. Jag måste göra allt jag kan så att hon inte visar bilderna för lambi nästa helg. Han kommer bli damaged for life.






Ikväll kommer ett bildreportage på varifrån våra snygga gener kommer ifrån!

Torsdag.

Min pappa säger att jag börjar få tandlossning. Vad fan är det för sätt?! Man kan inte säga så till mig..  Nu ser jag framför mig att jag inte har en endaste tand kvar på min födelsedag. Tänk om jag tappar en framtand i turkiet?! HAHAHAHAHAH när farfar var och hälsade på en gång vaknade han utan en framtand för den hade han svalt i sömnen. Fantastiskt roligt.

Nu work. Nästa helg åker jag till Stockholm. Lammet ska presenteras för syster aka Stalin Häggblom.

Jaha.

Supa gangsta: Hej, jag sitter och fikar med *o**
Fine ass killah: OLALAAAAA
Supa gangsta: Jag får väl sänka ljudet på telefonen som vanligt när jag pratar med dig i telefon..



Jag ville bara säga att jag känner mig högst oälskad och förbisedd.



Onsdag.

Nu ska jag iväg och jobba lite. Vi har nyss intagit frukost och jag ska bara polera gaddarna innan jag far.

Här är det lille helvetet vi tog itu med igår;




Morgonen har än så länge sett ut såhär:








Nu bör jag lägga på ett kol om jag ska komma iväg i tid. Hej doooo

Mys.

Det började iaf bra med rött te, isvatten, en apelsin och en mandarin. Men jag tror det spårade lite nu för lammet är i köket och gör i ordning varsin rostbiff och potatissalladsmacka! Men man får vara lite onyttig tills dess man börjar träna. Och jag ska faktiskt undvika att svettas i en vecka till...


Äntligen.

Lammet somnade medan jag kollade på Top Model och sen väckte jag honom klockan 17 för rensning av kläder. Jag vart precis färdig. Nu är allt ihopvikt och en kasse med kläder ska slängas. Jag insåg att jag behöver gå ner åtskilliga kilon i vikt så nu tänker jag inte trösta mig med en Trocadero så jag får väl ta en mandarin och ett glas vatten istället.

Synd att den här står på vardagsrumsbordet:


Ledig!

Godmorgon bebisar! Nu ska jag upp och äta frukost sen ringa Frida om hon ska åka med ut till Emlan så jag kan lämna tillbaka laddaren och hämta min nyckel och mina klänningar. Sen ska det städas så lägenheten skiner. Jag har förvarnat lammet om att vi även ska torka lister idag och han verkar vara okej med det.

Igår jobbade jag sen var jag och hämtade tillbaka lilla pärlan som hade sovit hos pappa och hade blivit tvättad både ute och inne, samt fått sommardäck och påfyllning av spolarvätska. Gud vad skönt. Sen gjorde jag och Kristoffer pastasallad;




Sen sov jag mig igenom 2 houseavsnitt på raken. Trevlig!





Här är ett nyvaket lamm med sin snelugg, den är únderbar! Och han med.

Hejsvejs!

vagel!!!!!

Helt plötsligt fick jag asont under ena ögonfransraden. jag tog mig en titt och hittade en vit prick! Tänk om hela ögat blir infekterat och sprutar var och sedan ploppar ut? Då dör jag.


Lilla storasyster!

Jag saknar min systeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Min promillehalt låg ungefär på 2,8 när den här bilden togs.

Söndag.

Söndagar är fantastiska. Speciellt när man ska jobba 14:30-23. Igår hyrde jag och Lambi två filmer och jag var som vanligt det perfekta filmsällskapet genom att somna en kvart in i första filmen. Sen sov jag 11 timmar inatt. Men nu är jag pigg, och det kan ju behövas. Nu måste jag sätta i mina ögon och smörja de små helvetena som kliar på min rygg.

Rent hus.

Jag ignorerar stickningarna på ryggen och vi håller precis på att städa. Jag tog en snabb vila från sovrumsstädningen för lite bloggning. Igår kände jag att det blev lite för mkt och drog på mig en stor tröja och for hem till Frida, efter lite gnäll så såg vi på the uninvited  och jag tyckte den var asbra! Hon är förövrigt på väg hit också med bebis, tur jag har hunnit dammsuga så jag inte orsakar någon allergi. Nu sa precis Kristoffer att jag ska sluta lata mig så jag får väl ta itu med badrummet då.





PS. Igår när jag låg i sängen och var för trött för att tvätta bort sminket så bar lammet mig till badrummet! Vilken gullunge..

Jajajaaaaaa

Här kommer bilder. Och ja, jag är medveten om att stjärnorna är en aning snea. Speciellt den nedersta. Men jag tycker vi ska fokusera på de positiva sakerna. Se vilken brottarnacke jag har! Den ni! dessutom säger både lammet och pappa att det är lite beroende på hur jag står eller rör mig så jag får väl springa fort som fan förbi alla som vill ta sig en titt.



Eftersom jag hela tiden har funderat på göra något åt familjen så får helt sonika mamma, pappa och storasyster varsin stjärna av mig.



Och nu har Frida, Emelie och jag likadana på handleden.





After all.

Jag är på snabbvisit hemma hos Jennifer för att träffa Sanna som precis har kommit hem från Thai! Brun och snygg var hon och nu pirrar det i alanyanerven. Jag tror jag är inne i en liten depperiod så jag har ingen större lust att blogga eller göra något överhuvudtaget just nu. Nu ska jag bege mig hem och gå och lägga mig för imorgon ringer alarmet 04:45.











Fredag.

Härligt med fredag. Synd bara att jag ska jobba fram till måndag. Men på tisdag är det tatueringstime och efter lite svett och nära till tårar har jag kommit fram till exakt vad det ska bli. Jag ringde till pappa igår och hörde varför han inte har bjudit hem mig på påskmiddag. Våran familj revolterar så istället för att käka ägg och stinkade firre så ska vi grilla imorgon. Han frågade för övrigt om "Hans också skulle följa med". Jag vet inte om det är hans nya smeknamn på lammet...




It's like I've been awakened
Every rule I had you breakin'
The risk that I'm takin'
I'm never gonna shut you out





Jag saknar det lilla lammet!

Aaaaaj.

Jag har så sjukt ont i magen. Och är lite ledsen. Men det reder väl sig.

Torrt.

Det är aningens torrt på bloggfronten. Det händer inte så mycket helt enkelt, jag jobbar och sover mest. Och räknar ner dagarna tills jag och bruttorna drar till Turken. Och nej jag tänker inte förstöra något mellan mig och lammet genom ett billigt turkhångel. Om det skulle krisa sig så är jag bergis på att Jennifer ställer upp! Som det ser ut är det ju bara Frida som är singelpingla, jag räknar numera Jempa som ute ur leken.

Här hemma händer inte så mycket, lammet är i duschen och jag behöver också akut rengöring. Nicco är också på väg så vi kan skvallra tills vi vomerar. Det kan vara nog så välbehövligt.



Pappa: Hur slår man på datorn?
Lisa: Ja, tryck på knappen exempelvis
Pappa: Jag förstår inte.. vilken knapp?
Lisa: På power-knappen eller är du helt tekniskt förståndhandikappad?
Pappa: Ja.

Stackars pappa, när jag sa att han skulle dubbelklicka på Internet Explorerikonen letade han febrilt efter ikonen på tangentbordet...


Jag älskar house!

Cameron: "Do you have any idea what it feels like to have a six-foot long hose shoved into your large intestine?"
House: "No, but I now have a much greater respect for whichever basketball player you dated in college."

RSS 2.0