Snygg-Lisa

Jag knäppte en bild på mig själv häromdagen. Jag gjorde ett försök att vara lite spexig och resultatet vart HORRIBELT. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta..



Gud, jag ser ut som kattkvinnan vs Anna Anka


Söndag.

Jag har varit förståndig nog att köpa en hjälm idag! Dessutom fick jag ett presentkort av Kristoffers föräldrar i julklapp så det vart billigt och bra! Vi har nyss sett bodyguard och jag bölade i vanlig ordning, kevin är en riktig pärla!

Här får ni sam pikktjörs att vila ögonen på



Meningen var att Kristoffer skulle knäppa ett kort när jag hade bowlingskor på mig men jag har så jävla taskig balans att han inte hann...











Jag blir så jävla förvirrad när folk kallar lammet för Krille. Ibland fattar jag inte ens vem om pratar om. KRISTOFFER BJÖRK. Krille Björk vem fan är det? Lite så fungerar det i min hjärna.

Iofs så sa Kristoffers mamma för någon vecka sen "Ja, Lisa har ju kommit in på skolan" och inte ens då fattade jag vem hon pratade om. Jag kan fan inte ens mitt eget namn.

Näe, nu ska Lisa Häggblom (jag) och Krille Björk (Kristoffer) kolla på en pedagogisk dokumentär.


Allt.

Well, there ain't no luck
In these loaded dice
But baby if you give me just one more try
We can pack up our old dreams
And our old lives
We'll find a place where the sun still shines


You see, I have always been a fighter but without you I give up.


Julångest no more.

Jularna sedan mamma dog har varit sådär. Men i år har den varit hur bra som helst! Det var mysigt hemma hos pappa med mycket god mat och en kräkandes katt. Sen åkte vi till Kristoffers brors familj och det var trevligt. Trots det var det skönt att komma hem nu då vi båda är hängiga och förkylda. Jag tröstar mig med tanken på mina julklappar!


God hjul!



Nu har kristoffers föräldrar + morfar varit här och ätit lite julfrukost, nu bär det av till min pappa för mer mat!


Soulshaking.

Nu har jag äntligen handlat klart sista klapparna men lägenheten ser ut som femte världskriget. Iallafall bakas det pepparkakor, rischoklad och knäck för fullt. Jag tog en välförtjänt bloggpaus! Tyvärr förstördes den av att en Osman skrev till mig på fb-chatten. Vem fan är Osman?

Förut i bilen sa jag till Kristoffer att jag trodde att han hade köpt en hårpillargrej till mig i juklapp. Ja det har jag, sa han. Jaha, vad spännande imorgon!

Jag köpte en julklapp till mig själv idag faktiskt! en klocka från Jetset som jag har spanat på länge länge nu var det prisänkt till 798 och då slog jag till! Pappa tyckte det var lika bra att jag köpte julklappar till mig själv eftersom han hävdade att jag aldrig är nöjd. Vart kan jag ha hört det förut...




Här var jag nöjd!


Bildbevis.

Här har ni bevis på att jag faktiskt har stått på en snowboard (iaf på knäna!)


Nytt inlägg.

Imorse när jag strålande kom skuttandes ner till bilen hade det helvetes jävla låshelvetet frysit. Jag vred och vred tills nyckeln nästan gick av. Så jag fick springa upp till lägenheten igen för att lokalisera låsolja, NÄE men då tycker katten att det är läge att springa ner en våning så jag fick svärandes jaga skrället in i lägenheten igen. Till sist kom jag iväg iallafall och dagen har varit en plåga. Jag ska nog ta mig en tupplur innan vi ska på middag till kristoffers ursprung.


Hrm.

Jag: Luktar jag svett?
Kristoffer: Ja, men inte lika mycket som du brukar.

Jag vet inte varifrån Kristoffer har fått ifrån att jag luktar svett!?! Jag luktar aldrig svett. Ialla fall inte innan jag träffade honom. Men han är ganska påfrestande. Och han luktar svett.

Äsch.

Varför kan inte Lena göra comeback i Bonde söker fru? Hon och Roger skulle ju bli ett toppenpar. Nu ska jag sova, imorgon ringer klockan 05:20. Har ni antecknat?


FET!

Alltså fy fan. Vem var det som uppfann vågen? Personen ska piskas! Jag vart så deppad nyss av min vikt att jag åt en budapestbakelse. Jag skulle kunna strypa mig själv.


Jaha.

Borta är huvudvärken och kvar är ett dåligt humör. SPYLESS ÄR JAG! Jag får försöka tänka på hur glad jag vart igår när Dave vann HK, lilla daaaaaave. Dejv. Kristoffer sa att han skulle plastikoperera sig så att han såg ut som Dejv. Ja, jag blev lite orolig. Men jag älskar honom ändå!


Aaaaaaaaaj.

Jag dör av huvudvärk. Det är inget skämt heller. Det är ingen smärta jag önskar någon förutom mina och Kristoffers ex! Dom kan gott ha lite pain tycker jag. Nu ska jag kräva kill av honom annars förvisar jag honom till arkiv (e)x. Adios.


Måndag.

För någon vecka sen hade en tant fastnat i hissen här i huset. Jag tog genast över rollen som räddningsledare och delade ut uppgifter till mina underordnade (lammet). Till slut kom tanta ut och kristoffer fick nästintill bära upp henne till sjunde våningen för hon hade gjort illa benet när hissgubben INTE tog emot henne. Iallafall var hon här idag med en chokladask som tack för hjälpen! Då vart jag glad i mitt lilla räddningsledarehjärta.



Hur man visar kärlek.

Jag: Kristoffer, jag älskar dig nästan lika mycket som Janssons frestelse


Söndag.

Vi var och bowlade ikväll och jag vann inte. Men jag var ändå bättre, det är inte poängen som räknas! Min tumnagel gick av och smärtan var nästintill obeskrivlig. Jag har som ni vet en rätt skitnödig inställning till mina naglar och på senaste tiden har var och varannan gått av. Fy fan.

Fy fan också att jag slösar min tid på att sitta och blogga om naglar.


Nu sova så man orkar med en ny vecka.


Sanslöst.

Jag: Vad heter den där körledaren i Sundsvall, han med mustasch?

Kristoffer:
Bosse bildoktorn?


Krav.

Här är vad jag gjort på sistone:

Tagit bort cellförändringar under narkos. Vaknade med en gubbe snarkandes bredvid mig och trodde det var en helt vanlig söndagsmorgon efter en kväll på krogen.

Kommit in på mittuniversitet så i januari blir jag student.

Under dödshot följt med till Vemdalen och gjort ett tappert försök till att bli den nya Hampus Mosesson (ja, jag googlade)

Bokat in nyår i Vemdalen med tillhörande lamm samt Emelie och Magnus.

Igår lyckades jag kräkas på jobbet. Jag anade en magsjuka redan kvällen innan om jag ska vara helt ärlig.


Spännande liv, nu ska jag tvinga katten till mys.
 



RSS 2.0