Maybe I´m crazy but I´m going insane

Huvudvärk som kan jämföras med en hjärnblödning. Typ. Nu tänker jag sova tills vi ska äta sen middag hos pappa. Det börjar bli en vana med söndagsmiddag där!

Underbar dag!

Imorse när Kristoffer for på jobbet bestämde jag mig för att inte sova mer utan ta vara på dagen. Så jag ringde till BB och bokade in en baddejt! Vi var i Bandsjön och det var fantastiskt! Vattnet var jättevarmt och jag och Thilde var som fiskar medan Jennifer mer var som en landkrabba! Sen regnade det och vi for och handlade lite. Nu när Kristoffer kommer hem efter att ha agerat taxi så har jag ordnat crostinis med vitlöksost, tomat & löksallad, EGEN chilimarinerad fetaost, vitmögelost och kräftsallad med vitlök! Tjohoooooo! Ev får vi åka på donken för det lär väl inte mätta haha
psss 3 veckor kvar till Rhodos! Det känns ENTE JÅPPIKT!

Hang with me

Det går dåligt med städandet här hemma. När det är sol vill man ju hellre vara ute! Hade det funnits ett pris i uppskjutande hade jag vunnit helt utan konkurrens, jag är fruktansvärt bra på att skjuta upp saker.

Igår badade vi både i hav och pool. Poolen var kallare! Nu ska vi eventuellt fånga några solstrålar innan Kristoffer börjar jobba.

Jippie!

Jag hade några sparade semesterdagar och jag skulle ju eg jobba hela sommaren utan semester! Men nu fick jag beviljat semester resten av den här veckan och nästa vecka! Då kan vi äntligen bli färdiga i lägenheten och jag hinner göra klart allt till sommarkursen. Kunde inte kommit mer lägligt!

Nu ska jag och Kristoffer käka lunch och sen ikväll ska jag vara Fridas shoppinghjälp i Birsta. Frida ringde igår från jobbet och frågade om jag kunde komma dit så hon fick ge mig en kram! Haha det var det gulligaste jag hört i hela mitt liv!




Nej, nu lunch! Svälter ihjäl..


Tom

Det här är natt nr 2 jag inte får någon sömn. Jag ligger och stirrar in i väggen och försöker tänka på annat än "människor" som mördar andra människor. Jag blir så fruktansvärt irriterad på folk som ska jämföra sorg med sorg. Man kan aldrig jämföra sorg! Är något tragiskt så är det tragiskt vare sig det händer i Kina eller porten bredvid. Varför har alla människor sånt stort behov av att behöva rangordna empati?

Här är ett välskrivet inlägg om detta fenomen:
http://www.ketchupmamman.se/2011/07/vad-man-far-bry-sig-om/#comments

Mm

Nej, fy jag längtar verkligen tills skolan börjar igen! Jag känner mig frustrerad just nu och har helt tappat lusten. Idag har vi påbörjat operation extrem storstädning. Sen for Kristoffer och jobbade och då bestämde jag mig för att plugga istället. Så fortsättning följer imorgon efter jobbet!

Förresten var vi en sväng på IKEA förut och hittade en matta vi skall köpa. Men herreguuuuuuuud vad dyrt det är. Jag har aldrig ägt en matta i hela mitt liv. Undantag för badrumsmattan som kostade 29:-





En månad kvar till Rhodos! Borde väl gå snabbt eller?

morning

Morgonens dröm:
Jag äter sushi med BB-Rodney.. eller äter och äter han hade 300 rullar men ville inte bjuda. Då slutar menyn på tv:n att fungera och det var Himlabadets fel så Kristoffer fick åka dit och skicka ett sms sen blev allt bra. Sen kom maffian och ville handla grejer på Mediamarkt, men då hade butiken bara rosa pumashorts så de blev arga. Jag hann inte märka detta för då låg jag i ett badkar med Frida och Meja medan Fridas mamma satt nedanför och målade naglarna. Sen åkte jag hem till syrran. Då vaknade jag att att Britt-Marie gjorde en roundkick i mitt ansikte med bakbenet och la rumpan på kudden, huvudet under täcket och somnade.
Vad drar man för slutsats av detta? Observera att Britt-Maries förehavanden skedde på riktigt!

Nightwork

Snart nattjobb. Jag har ingen vidare lust att kommentera detta.

Inget frieri heller har kommit, varken från Kristoffer eller Snape.. jag väntar med spänning..

Åh little Severus...

Jag vill inte gifta mig med Sid i Ice Age längre. Såhär ser min giftaslista ut:

1. Kristoffer
2. Snape

Girlie girlie



Titta vilken fin klänning jag köpte sist jag var i Stockholm. Gud vad svårt det var att knäppa bilden, hur fan gör modebloggare? fast dom kanske inte använder webcam haha


Aha!

Äntligen är öronvärken borta! Hörseln är dock inte tillbaka till 100 % haha... Igår när jag slutade var jag, Kristoffer och Lale och åt på Gonzalos och åt. Köpte en grekisk sallad men åt bara gurkan och fetaosten, väl värt! Sen spelade vi kubb och resultatet vill jag inte prata om!! Ska aldrig mer spela kubb. Idag är jag ledig men måste plugga ikapp på sommarkursen ligger lite efter, sen ska vi fira Kristoffers morbror på födelsedagen OCH SEN... specialvisning av Harry Potter! Kristoffer är lika exalterad som ett barn på julafton.. och jag ska få popcorn!


Nog om detta nu måste jag analysera hur författarna tar kontakt med läsarna i ett par barnböcker!

Hejsvejs!


Varför?

Igår ställde jag klockan för jag tänkte masa iväg mig till jobbet idag. Blir galen av att vara hemma. Jag bara sover och sover. Men imorse var det som att någon misshandlade mitt öra. Igen. Seriöst nu blir jag galen!!! Imorgon går jag till jobbet även om örat så ska trilla av!

Åhhhh

Ont ont ont! Pratade med min teamchef tidigare och sa att jag nog kommer imorgon. Börjar dock fundera på om jag lovat för mycket för värken har ökat IGEN! Jag såg att det bara fanns två alvedon kvar och jag greps av svår panik. Måste åka och handla alvedon nu! Har ångest inför måndagen då jag ska till vc igen och låta dem massakera mitt öra. Jag orkar inte säger jag!!!!! Bara det försvinner till Rhodos annars blir jag galen! Ska öronvärk verkligen sitta i såhär länge? Dom kanske har gjort en feldiagnos och eg har jag ngn svår tropisk åkomma, det har säkert hänt förut..... I´m just saying......


Snälla nån

Fick en akuttid på vc imorse. Jag var helt stendöv på högra örat imorse, vaknade knappt när Kristoffer sa hej då.. hörde liksom ingenting. Bad till gud att läkaren ev skulle titta lite utanför men han ville använda mördarsugen i mitt öra igen. DET gjorde så sjukt ont!!!!! Med pulserande värk i örat grät jag hela vägen hem. Nu har jag fått ännu starkare örondroppar men den här värken börjar tära på mitt psyke... Hur kan något så litet göra så helvetiskt ont?!?!?!?!

God dammit woman

AJ!!!! Uppenbarligen har jag belönats hörselgångsinflammation. Men efter besöket på vc har jag så ont att jag på riktigt vill dö. Kan inte ligga på örat, har nu svårt att tugga osv. Jag är bara vaken de få timmar Kristoffer är hemma sen sover jag. Alltså jag har sååååååååååå jävla ont!!!!!! Imorgon måste jag ringa vc igen och fråga om det verkligen ska bli värre och värre???
Nu ska jag sova.

RSS 2.0