Hallå hej!

Skriver uppsats och äter riskakor för brinnande livet! Tänk den dag man slipper känna stress. Har aldrig upplevt en sådan dag i hela mitt liv tror jag haha.
 
Ni är inte så många men vilka är ni som läser? Förmodligen kommer ingen svara för hälften är väl här för att snoka höhö. Funderar på att låsa bloggen så om ni vill ha lösen får ni skriva en kommentar, mina kommentarer måste godkännas men i detta inlägg godkänner jag inga kommentarer. Det är mest för min egen nyfikenhets skull :)
 
Förresten! På måndag har jag och min lilla skrutt officiellt varit tillsammans 1 år! Jo jag tackar jag!

Friday!

Tack och god natt ungefär. I helgen blir det som sagt flytt och jag måste även klämma in plugg. Men ikväll måste jag få andas ut och bara få vara. Så nu snart blir det fläskfilé och hasselbackspotatis med det bästa som finns: sallad gjord på tomat, fetaost, rödlök och en massa chiliolivolja + salt och peppar. Pontus påstår att han ska göra "svampröra". Jo, jag tackar jag, känner mig livrädd... har inte tid att bli matförgiftad hehe. 
 
Kan inte fatta att jag är på min sista termin! Jag vill bara ta min examen nu så jag får börja jobba. Försöker tänka bort all stress jag känner nu med ex-jobb, praktik och en miljon andra uppgifter. Men men, bit ihop och kör tills du stupar. Man vill ju gärna nå sitt mål, och jag vet inte vad jag ska göra annars om jag inte skulle jobba som lärare. Man läser mycket negativt om läraryrket såsom dåliga löner, tung arbetsbörda osv. Men jag är ändå förväntansfull, jag är så otroligt motiverad att få komma ut och jobba på riktigt!
 
Nåväl, nu måste jag till köket och övervaka arbetet. Trevlig helg och var rädd om varandra!

Onsdag.

Jamen då är VFU:n i full gång och det är så roligt! Som sagt önskar man ibland att livet hade en pausknapp så man får chans att hämta andan men men det är bara att bita ihop och plugga tills ögonen blöder, vilket är exakt vad jag gör just nu. Tror jag börjar få en puckel på ryggen efter alla timmar vid datorn.
 
Annars då? Jorå tack. Vi lämnar miniettan i Haga i helgen och flyttar till min tvåa. Den här inflyttingen har blivit framflyttad gång på gång på grund av att dygnet har alldeles för få timmar. Om någon skulle kunna hitta ett sätt som gör att man endast behöver sova 20 minuter per dygn vore jag tacksam, det är så mycket jag vill hinna med som tyvärr får strykas på listan eftersom andra saker är viktigare. Men nu får det allt ske! Pontus har ju köpt ett nytt skrivbord och allt höhö. Jag tar dock inget ansvar för ihopskruvningen, jag måste rensa igenom mina kläder för att göra plats för hans kläder. Eventuellt anser jag att han kan ha sina kläder i en IKEA-påse under sängen så slipper jag rensa bland mina :)
 
Nej, nu ska jag fortsätta planera mina lektioner för morgondagen och sen skriva på metoddelen för c-uppsatsen. Hej vad det går!
 
 

RSS 2.0