Baby doll.

God morgon vilken fantastisk dag att vakna till! Eh. Nåväl, vaknade av att Jennifer väckte mig med ett sms och det var på tiden eftersom jag drömt hela natten att jag hade fått en cancertumör i magen. Fy fasen. Igår typ vid 22 bestämde vi oss för en kvällsprommis jag och det lilla stora puckot. Jag gjorde min medborgerliga plikt och tog med Marcus också. Jag kan ju säga att det var rätt mörkt att gå runt sidsjön när alla lampor var släckta. Men det var bra för jag hade inte borstat mitt prinsess-svall! Nu blir det frukost och en dusch innan jag ska ut på Birsta med Jennifer och tillhörande barn, iaf ett av dom! Ryktet går att hon tänker tvinga mig att äta lunch på IKEA. Det blir nog bra. Ikväll ska jag och little big P se Schindlers list! Måste vara 100 år sen jag såg den. Fram med näsdukarna bara!

Såhär blir det när borsten (och eventuellt nagellacket) är borta!

Bring it over here.

Hurra! Klarade historiekursen med betydligt bättre betyg än vad jag hade förväntat mig. 7,5 hp till då direkt in i Ladok! I övrigt har det varit en bra dag. Har skrivit klart om Moss artikel även om jag stundvis grät under täcket.

Såhär pluggar jag iaf!

Jajjamen!

Jamen dåså. Då lämnar vi tidigare bekymmer bakom oss! Jag älskar denna dag :)

Tydligt.

Det har aldrig varit så tydligt som nu att jag verkligen gick sönder för 6 månader sen. Jag hatar att detta påverkar mig så mycket när jag verkligen hittat någon som jag vill vara med. Jag vill inte låta någon annan förstöra något som kan bli bra. Jag vet att problemet ligger hos mig men jag vet inte hur jag ska ta mig ur min tankebubbla att alla är ute efter att såra mig. Det är något som gnager i mig som jag inte kan sätta fingret på. Jag har dock deklarerat att det INTE finns något utrymme för misstag från varken honom eller mig nu. Jag tänker inte gå igenom samma helvete en gång till.

I´m yours.

God morgon typ. Igår vart det en liten utgång för mig och mauro! Baksmällen är obefintlig däremot har jag sjukt ont i halsen. Kom hem vid halv elva imorse typ när mr Jonsson skulle jobba och sen har jag sovit exakt hela dagen. Nu måste jag vakna till i duschen tror jag. Blir tvärlugnt ikväll, ska dock hämta honom sen. Jag trivs som fisken i vattnet :)

Jaaa.

Vaknade upp med en himla saknad i kroppen imorse! Men nu är det helg och inneveckan är slut och jag ska återförenas med det lilla puckot, äntligen! Var hemma från skolan idag för jag hade så hög feber igår men idag mår jag mkt bättre. Nu en snabb kaffedrickning hos Jennifer, sen måste jag diska och sen ska jag handla med pappa innan kvällens bestyr, det blir nog en bra dag detta!

Hittar ingen ny bild så det får bli en gammal goding!

Helvetes jävlar.

Aaaah vad dum jag är. Håller på att färga utväxten men missade att byta brallor så nu har ett par av mina jeans antagit en rödprickig ton. Fantastiskt. Annars har det varit en halvt slitsam dag. Tog tempen imorse och den visade 39,6. Men eftersom jag hade ett obligatoriskt examinerande seminarium i historia var det bara att pallra sig iväg till H-sand. Känner mig dock lite bättre nu men kanske inte helt hundra. Vill bara ha helg nu tack på förhand!

Utmattad.

Jag har sovit typ 1 ½ timme inatt. Det var jättelätt att försöka hålla sig vaken på föreläsningen...................... Nåväl. Jag har blivit så bortskämd med sovsällskap senaste tiden så jag kan känna att det är värt det. För ett år sen hade jag inte trott att mitt liv skulle se ut såhär. Men ändå mår jag just nu bättre än på väldigt länge. Jag tycker om honom så sjukt mycket och jag känner mig trygg :)


Yes.

Her eyes don´t light up when she hears your name anymore. She doesn´t get chills when you walk by and her heart doesn´t race when you smile at her. You don´t get to her like you used to. You´re just a bad memory in the back of her mind. So don´t be surprised next time you make your way past her and she doesn´t even glance your way. And don´t bother to talk to her, you wont get a response. She´s over fighting the same losing battle. The saddest part is that you have no one to blame but yourself. She gave you every chance you could ask for. And you fucked up everytime. Now she walks around with nothing but a smile on her face, and she´s laughs louder then ever before. Looks like you´ve lost her bro.

The kids aren´t allright.

Jag har börjat drömma så sjuka grejer nu varje natt. Inatt var det dock lite mindre sjukt. Drömde att jag började dejta Rodney Da Silva och så blev jag svinkär. Sen fick jag höra av misstag av hans kompisar att han inte kunde vara kär i mig för när han var kär skimrande han som Edward i Twilight. Vaknade med en frågande blick kan jag säga. Nåväl, lite frukost kanske sen ska jag plugga klart för den här veckan. I helgen vägrar jag öppna en endaste bok!

Äntligen!

Vilken rolig uppgift jag sitter och gör nu och har gjort i princip hela dagen! Äntligen något som man fattar och känns aktuellt. Nu funderar jag däremot på att kanske somna tidigt för det vart halvtaskig sömn inatt. Men idag är en bra dag! Inga klumpar i magen och inget stresshjärta, jag kanske börjar bli som folk igen :)

Heartbeats.

Goddag! När vi väl hade fått upp den sjukt tunga garderoben igår visade det sig att hyllorna som skulle in var för långa hehe. Pappa klampade ut ur lägenheten mumlandes om att han skulle hem och såga sönder skiten. Nu har jag varit hemma typ en timme eller nåt. Jag och den långa ägnade gårdagskvällen åt att spela tv-spel. Jag menar inte att skryta men jag var rätt överlägsen. De gamla takterna sitter kvar minsann!

Nä, nu ska jag börja att plöja igenom kursplanerna och göra klart didaktikuppgiften. Sen skriva färdigt utkastet till lärarhandledningen och gå igenom frågorna till historieseminariet. Puh. Men det är bara att bita ihop!

Bättre dag.

Igår kom någon över så jag fick haspla ur mig all skit som jag känner. Vet inte om någon av oss blev så mycket klokare men nu är det ute i luften iaf. For till honom och sov, var inget direkt läge att sova ensam kändes det som. Men imorse kändes alla bekymmer som bortblåsta :) har precis skickat in både kemi och astronomiuppgiften och nu måste jag städa upp i denna lya. Pappa kommer med garderoben sen och han kommer få spel om det ser ut såhär då.

Ingen supergirl.

Man kanske inte var så jävla stark som man trodde. När man lägger sig i en hög på golvet och gråter vid minsta motgång. Men när fan tar det slut på motgångar då? Har det inte varit tillräckligt med skit i mitt liv redan? Ska man behöva stänga in sig i en madrasserad jävla cell och aldrig mer ha mänsklig kontakt bara för att människor uppenbarligen enbart finns till för att svika en? Jag skiter i det här nu, jag skiter i allt. Ska aldrig mer känna och aldrig mer lyssna. Actions speak louder than words.

Mirakel.

Nu har jag lyckats flytta både klänningshängaren och den groteskt tunga byrån i sovrummet. Har aldrig varit så nära en hjärtinfarkt. Såg stjärnor 100 % av tiden. Men nu ska vi inte gnälla här. Magkänslan har rättat till sig och nu kan vi vara harmoniska i åtminstone en dag till :) Lite powerking och månbabbel så ska nog det här bli bra! Och med lite powerking menar jag att svepa tre burkar för bästa effekt. Tur jag skriver på datorn och inte med penna, jag är en aning skakig så att säga.

Oh.

Drömt mardrömmar hela natten. Har dessutom en olustig känsla i kroppen idag. Jag återkommer om min kvinnliga intuition stämmer eller ej :) Nu ska jag och torsken ut på uppdrag sen blir det hem igen till detta eviga pluggande.

Paradise.


You didn´t have to cut me off.

Jag tror att det kommer en tid då man inser att det är dags att våga släppa in någon på livet igen. Man kan inte gå omkring och vara misstänksam och tro att alla är ute efter att såra en. Går saker och ting åt helvete så gör de det vare sig jag går omkring med en klump i magen eller inte. Så upp me hakorna bara så kommer det blir bra hur det än blir :)

Euphoria.

Now and then I think of all the times you screwed me over,
but had me believing it was always something that I'd done.
And I don't wanna live that way, reading into every word you say.
You said that you could let it go.

I guess that I don't need that though,
now you're just somebody that I used to know.




Sometimes love comes around.

Nyss hemkommen och så trött att det är ett skämt. Var ju hos Emelie först och käkade middag, sen var jag en sväng hos Ida och sen for jag och kollade på Braveheart hos den långa och grät tills allt smink var borta. Nu ska jag en sväng på affären med Jannegranne och sen är det väl bara att sätta sig ner och skriva labb-rapport!

Mina små pälsklingar! En något kraftigare än den andra.

Friday I´m in love.

Helskotta vad taskigt jag har sovit inatt. Har drömt att jag jobbade på mcdonalds igen haha. Med Nony och Lina Nordin! Var nästan som man längtade tillbaka i en sekund! :) Blev ett spontanbesök på morgonkvisten också, fint det!

Efter en välbehövlig dusch ska jag skrapa ihop min kropp och fara till Emlan och käka middag. På tal om min kropp vägde jag mig igår och hade gått ner 4 kilo! Tjohoo! Någon nytta gjorde alltså denna influensa. Sen jag blev singel har jag med andra ord gått ner 11 kilo! Ganska sjukt när man tänker efter. Lika överviktig som Britt-Marie :)


A 1000 reasons to stay.

There comes a time in life when you have to let go of all the pointless drama and the people who create it. Surround yourself with people who make you laugh så hard that you forget the bad and only focus on the good. After all, life is too short to be anything but happy.


Dessert or disaster?


Spending my time.

Välkommen vecka 543 med förkylning. Nu börjar jag lessna på riktigt. Men nåja. Marcus "sträckte ut en hjälpande hand", som han själv uttryckte sig, och drog med mig ut. Vi hann med både bauhaus, mediamarkt, ikea, rusta, fyndlagret och dollarstore. Inte illa pinkat för en lungsjuk. Nu kände jag hur intressant det här inlägget blev så jag väljer att avsluta och ägna mig åt bättre aktiviteter! :)

Supergirl.

We have to make our own mistakes. We have to learn our own lessons. We have to sweep today's possibility under tomorrow's rug until we can't anymore. Until we finally understand for ourselves what Benjamin Franklin really meant. That knowing is better than wondering, that waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.

Sunday, sunday.

Kul att hela dagen gått åt till att sova. Men så länge man slipper sova ensam går det ju an ändå :). MÅSTE sterilisera katten innan jag blir psyksjuk av hennes gapande. Gud, jag är mästare på att skjuta upp saker!! Nu ska jag nässpraya mig lite och lösa livets mysterium! Herregud vad jag svamlar...

Happy day!

Nämen vilken fantastisk dag! Igår var jag däremot på bristningsgränsen tack vare tentan. Fy fasen vilken horribel bok men jag lyckades till sist skrapa ihop 4 sidor med hjälp av Matilda och mycket kaffe! Hann skriva nästan 2 sidor till sista delen av tentan nu på morgonen men nu måste jag åka och jobba. Hinner garanterat skriva klart den ikväll och det är nästan ett måste eftersom jag ska jobba hela dagen imorgon. Ska agera mattelärare på förmiddagen och vara på fritids på eftermiddagen, funny! Vad gör man utan barnen liksom :)

RSS 2.0