Lördag.

Håhåjaja, ingen vila och ingen ro!
 
Jag, Pontus och the cats bor numera hos Krister medan vi tömmer och ska sälja min lägenhet. 17 december flyttar vi in i världens finaste trea i nedre Haga. 86 kvadratmeter är den så vi kommer få gott om plats, jag längtar!
 
 
Igår stod jag framför badrumsspegeln och förbannade min hy och mitt hår. Nu de senaste veckorna har ansiktet fullkomligt exploderat av finnar och knottror. Hello puberteten liksom. Håret blir fett i princip samma sekund som jag kliver ut ur duschen. Det var ingen som berättade för mig att det skulle bli såhär!
 
Andra saker som händer när man är gravid som ingen berättat:
 
  • I början kände jag fullkomlig avsky mot stackars PJ och ville bara bryta ihop och börja gråta när han kom hem från jobbet. Tror eventuellt att min undermedvetna beskyllde honom för det extrema illamåendet som till hälften är hans fel!
  • Läpparna svullnar. Jag har inte små läppar till att börja med och vissa mornar känns de så stora att jag har svårt att prata. Torra är dom också. 
  • Folk tycker att det är ok att kalla en tjockis. Syrran tyckte jag skulle svara "tack detsamma!" nästa gång någon säger hej tjockis! För det gjorde nämligen hon. Charmiga familjen <3
 
 
Idag går vi in i vecka 21 så förmodligen kommer massor av fler saker hända som ingen har berättat! Men i går då i all misär så kommer Pontus hem från jobbet och säger att jag är världens finaste. Då skäms jag. Jag skäms för att jag klagar över banala skitgrejer som finnig hy eller fett hår när det faktiskt ligger en välmående bebis i magen och jag har världens bästa pojkvän. Helt plötsligt kommer en buff från insidan och jag känner att det enda som spelar roll är ni. 
 
 
 
 
Magen idag i vecka 21. 
 
 
Pontus <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0