En prinsessa

Det är svårt att blogga när man bär på en hemlighet. Eller bär på en skatt kanske jag ska säga! Jag och Pontus var på ultraljud i morse och det visade sig att därinne ligger en liten prinsessa. Graviditeten har vi vetat om sen i juli men man vill ändå vara försiktig till en början eftersom så mycket kan gå på tok peppar peppar!
 
Det var ca 5 veckor i början av graviditeten som har varit mardrömslika. Med illamående från morgon till kväll och energinnivån har varit lika med 0. Stackars Pontus fick glatt hålla sig på avstånd då jag bara ville vara ifred och ligga ensam i mörkret i sovrummet haha. Men nu känns allt som vanligt igen även om man nu och då känner fladdret av när hon bökar runt därinne!
 
Det finns inga ord i världen som kan beskriva dessa känslor! Nu är vi verkligen en familj på riktigt :)
PJ har verkligen varit en klippa hittills och stått ut med mina humörsvängningar och det faktum att han inte längre får ta in kinamat i lägenheten. Tror han har vant sig med att jag inte orkar vara vaken en hel film (vilket iofs jag inte orkade innan graviditeten heller), att jag vaknar kring 6-7 varje morgon och att jag gråter när han glömmer köpa hem avokado. Men efter ultraljudet idag känner jag att varenda minut av illamående är så otroligt värt det! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0