Hero

Jag och P brukar ibland prata om saker vi var rädda för när vi var små. När jag först började tänka på vad jag var rädd för tänkte jag att jag måste varit larvig som liten unge. Sen när jag kollade/lyssnade på det jag var rädd för då så får jag fortfarande kalla kårar längs ryggraden. Detta får bli ett terapiinlägg där jag får möta mina demoner från barndomen!
 
1. Mördarsniglar (bild från www.mordarsnigel.com)
 
 
Vi hade fullt av mördarsniglar på tomten efter att det hade regnat och jag var så fruktansvärt hysterisk. En gång skulle jag och Emelie gå och titta på något längs ner i en slänt men jag kunde inte följa med hela vägen för det låg en snigel tvärs över stigen och jag vågade inte gå över den haha. Tycker fortfarande att de är äckliga men idag vågar jag iaf befinna mig i närheten av dom!
 
2. Björn Afzelius - Morristown och Pippi på de sju haven - Kalle Teodor
 
Nu fanns inte den första på youtube med honom men ni får väl lyssna på spotify och jag är säker på att ni kommer hålla med mig! När de knäpper med fingrarna i början vill jag bara krypa in under täcket och aldrig mer komma fram. Samma sak gäller Kalle Theodor-låten som är med i Pippi på de sju haven. Jag älskade Pippi när jag var liten men när hon var på båten och sjöng denna låt så var inte tårarna långt borta. Herregud han blir vaggad i sjögräset som är hans grav och när det är storm ropar han HEJ HÅ från havets botten fast han är DÖD. Klart man blir skraj. 
 
3. Trolltider. Bergatrollet gångar sig att sova.
 
Min älskade syster köpte trolltider på VHS till mig och jag tyckte det var hur bra som helst. FÖRUTOM när de ska sjunga för bergatrollet så han somnar. Då gråter man. Särskilt när Mara sjunger. 
 
Från 16:25 och framåt. 
 
4. Ika i rutan 
 
Tror inga ord behövs för det här vidriga introt. När hon hade sjörövarhatten på sig var jag nära ett nervsammanbrott haha 
 
 
Nu ringde pappa och tjatade att jag skulle komma med grädde så fortsättning följer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0