Söndag.

Snart har jag jobbat halva passet. Mycket bra. Känns lite som att jag har svalt en taggtråd. Har lite ont i halsen men det ju inget som en påse fishermans inte kan avhjälpa. AVHJÄLPA!? Finns det ens ett sånt ord. Fy fan vad jag måste gå en svenskakurs.

Jag och Snorhan år frukost på Subway imorse. Jag fick en fanta free på köpet. Hon sa att det var för att man skulle få provsmaka den nya smaken. Jag tror mer på teorin att dom delade ut eftersom den hade gått ut 6 mars. Men vad vet jag. Jag slängde den i vilket fall som helst. Men jag var väldigt glad ändå. Jag har alltid blivit ILURAD att man inte ska bry sig så mycket om bäst före-märkningen. Johan säger alltid "Ja, det är bäst före men bra efter". Pappa är inne på samma spår. Men jag vet inte riktigt hur mycket jag litar på en person i vars skafferi det finns konserver som gick ut 1996.

Kommentarer
Postat av: Herr Älg

Men ja! Avhjälp, avhjälpa, avhjälpt.

Angående bäst före så kan du ju dricka en mjölk som är 2 dagar gammal. Dör du så har du svaret på att det var dåligt att dricka gammalt. Om du överlever så kan du prova att dricka mjölk som är 1 vecka gammal och se om du dör.. Och så vidare! Det står "BÄST FÖRE" av anledningen att producenten garanterar att produkten smakar exakt som vid dag 1 även dag 7. Därefter så kanske det inte är så bra. Det står samtidigt "BÄST FÖRE" på kött. Om du fryser in köttet, gäller då fortfarande det datumet som anges på förpackningen? Svar nej.

Det anges för det mesta på t.ex mjölk att man skall förvara den i högst 8 + grader. Om du förvarar den i 5 + gradet så håller mjölken något längre. Förvarar du den i 40 + grader så är det kört efter bara någon timme kan jag tänka mig.

2008-03-09 @ 18:08:59
Postat av: Lou Cigaro

Hej på dig :)

Dagens fråga: Har du någon favoritdryck? ;D

Ha det gott!
» http://cigaro.blogg.se

2008-03-09 @ 18:29:59
URL: http://cigaro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0